Saker mina grannar placerar utanför vårat hus istället för att köra grejerna till soptippen

Jag tror jag ska skapa en kategori som ska heta just som rubriken till detta inlägg, den är lite lång, men det kommer nog också bli en del skrivet om det.

Idag observerade jag en bit julgran på vår baksida, observera även skräpet som samlats tillsammans med löv i rabatterna. Undrar om de har tänkt att den ska multna bort där den står?

Tyvärr har jag inte fotograferat den diskbänk som i somras låg slängd i buskarna på framsidan. Den hade kranar och kopparrör att fästa till avloppet fortfarande fastsatta och allt. För ett par år sedan stod en gammal spis utanför vår ytterdörr i säkert två månader innan någon skrev en arg lapp och den försvann. Jag undrar om kylskåpet som dumpats på samma plats för någon vecka sedan ligger kvar (det stod upp från början men efter en blåsig natt låg det ned) så jag kan föreviga det med.

Det är tur att det finns vattenklosetter installerade i detta hus annars hade väl folk öppnat fönstret och tömt ut innehållet i pottor via det när de ändå höll på.

Jag kan ju tycka att om man har tid och råd att renovera sitt kök borde man ha tid och råd att slänga det man inte längre vill ha på soptippen. Även om kylskåp inte längre innehåller freon innehåller de andra saker som inte heller är bra för miljön.

När jag ändå gnäller kan jag berätta att jag var på 31årskalas igår. Det var trevligt så det ska jag inte gnälla om. Dock glömde jag IGEN att jag inte tål någon starksprit så efter ett halvt snapsglas whisky (och visserligen en hel flaska vin) sitter jag här och mår illa och har ont i huvudet. Men men… man mår som man förtjänar.

One thought on “Saker mina grannar placerar utanför vårat hus istället för att köra grejerna till soptippen

  1. Ping: Stuff on my lawn « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

