Jag vill inte…

Idag ska jag till läkaren, men jag vill inte!!! Jag avskyr deras jävla sätt att alltid tro att man inbillat sig sina symptom! Så himla vanligt är väl inte hypokondri ändå.

Anledningen till att jag ska dit är att både jag och Patrik haft återkommande halsinfektioner i nästan ett års tid. För någon månad sedan gjorde vi så äntligen halsprov som av någon anledning inte visade på någonting. Patrik var av olika anledningar inte nöjd med vårdcentralens utlåtanden så han gick vidare till Öron, näsa, hals där ett grundligare prov gjordes vilket visade på streptokocker. Så nu har Patrik fått ett recept på antibiotika, men inte ju jag trots att vi fortfarande tror att jag också har streptokocker! Det känns ju väldigt dumt att han ska gå igenom en kur bara för att jag sen ska smitta honom igen! Nåja… hoppas läkaren ser det hela från vår synvinkel med, men man kan ju aldrig vara säker.

Efter att ha fått diagnosen ”fis på tvären” vid ett pågående njurstensanfall och diagnsosen ”inbillning” vid ett annat pågående njurstensanfall (trodde hon att jag hade petat upp stenen jag visade upp där själv eller?) och blivit behandlad som att jag var ute efter tabletter har jag inte så stort förtroende för vården. Jag skulle ha bett om mina pengar tillbaka.

Jag HATAR att gå dit och bli behandlad som en lägre stående människa. Ska man som snart 30 år gammal behöva ha morsan med sig för att tas på allvar?

5 thoughts on “Jag vill inte…

  1. Visst är det så! Man sitter där framför en människa som man vet struntar i en och förmodligen inte ens tror på det man är orolig över. Sedan ska man berätta det som gör en sjuk för samma person och få hjälp! Nej, me don’t like hospitals! Eller läkare för den delen :P

    • Ja, jag känner mig så sjukt utelämnad, särskilt när jag är dålig på riktigt. Och jag känner mig så kränkt (i ordets rätta bemärkelse) när det känns som att läkaren vill få det till att jag bara inbillar mig.

  2. Usch vad tråkigt när de inte tror på en.

    Och jag måste testa (apropå din kommentar) semla i varm mjölk. Alla säger att det är sååå gott! Haha. :D Hoppas ”avgiftningen” (detox?) går bra. Jag gjorde en för inte alls längesen och det är skitbra. Fast nu äter jag lika mycket socker igen, mindre bra. ^^

    • Jo jag börjar bli rätt less på det, dessutom eftersom jag blir förbannad i förväg för att jag vet hur det kan bli.

      Ja semla i varm mjölk måste testas! Jag tror dock att det kan vara en såndär grej som man antingen älskar eller hatar.

      Och socker är rena rama knarket, I know… hemskt egentligen. Jag har varit fuskis i helgen, fest igår och bakfyllepizza med cola till idag men imorgon är en ny dag.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

