Röda läppar!

Premiär för nutidsbild på kärringen som skriver bloggen. Grattis världen och håll till godo! Jag har försökt hålla bilder av mig utanför bloggen, kanske enligt devisen ”blanda inte in mig i vårt förhållande”, men för en god sak måste man ju ställa upp.

Läppstiftet jag smetat på mig heter China red och är från Make up store. Jag brukar även dutta på lite läppstift av samma märke men färgen Devil mitt på läpparna eftersom det får tänderna att se vitare ut, men jag vet inte var det tagit vägen. Eftersom jag tappat bort min läppenna av färgen russian har jag duttat på färgen och sedan duttat ut den över läpparna med ringfingret för att lyckas hålla mig innanför konturerna. Sedan har jag kladdat på mer läppstift mitt på läpparna, och voila! Make up stores matta läppstift är verkligen jättebra. När de torkat sitter de där de ska, man kan t.o.m. pussas utan för mycket kladd.

Rött läppstift har fascinerat mig sedan jag var barn. Min lärare i jazzdans som jag hade i lågstadiet brukade ha rött läppstift på sig när hon tränade oss och jag tyckte att det såg så glamoröst ut. En dag när jag gick i 7:an testade jag läppstift på Åhlens i min hemstad. Jag valde en färg som gick ton i ton med min vindtäta jacka och kände mig väldigt tjusig när jag gick hem, men när jag kom innanför dörren och min mor fick syn på mig blev hon smått hysterisk och tvingade mig att tvätta bort ”horsminket”.

Sedan när jag flytt hemstaden och kommit till Skåne dök så tanken om rött läppstift upp igen. Jag hade under åren testat läppstift i ljusare färger vilket inte passat mig alls så jag trodde att jag inte kunde bära upp läppstift. I de röda läppstiften fann jag dock en look som jag tyckte passade mig.

För jag tycker att smink handlar om vad man själv tycker och att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker om hur man vill uttrycka sig. För lite mer än ett år sedan skrev jag ett blogginlägg om en artikel som behandlade vad män tyckte var osexigt i kvinnors klädsel och smink, rött läppstift fanns med där, men vem bryr sig!

8 thoughts on “Röda läppar!

  1. Jag tror det viktigaste när det gäller kläder, smink & dyl är att känna sig bekväm i det man har på sig, då blir det snyggt, vad fåniga tidningsartiklar än säger.

    • Det tror jag också. Dessutom… vem bryr sig om hur karlar tycker att man ska se ut? Nu råkar min sambo tycka att rött läppstift är snyggt på mig, men hade han inte tyckt det hade jag antagligen inte brytt mig för jag tycker att det är snyggt. Det är inte som att han bryr sig om att jag rynkar på näsan åt att han har nitbälte till jobbet :-D

  2. fint =) jag vill oxå ha läppstigt,men har såååå svårt att hitta rätt färg! ärdet för mörkt,får jag stooooora läppar och ser inte klok ut,är det för ljust så passar det inte mig..hmm svårt det dät :P

    • Det är en väldigt svår avvägning tycker jag, vad som är snyggt och vad som inte är det. Själv tycker jag att jag ser ut som en discokula i glittrigt läppstift och läppglans.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

