Pratar i nattmössan

Min sambo Patrik pratar ganska ofta i sömnen. Han säger saker alldeles klart och tydligt, men för det mesta har det inget vettigt sammanhang. Det blir ofta väldigt roligt men det är sällan jag kommer ihåg vad han sagt när jag vaknat av hans prat på natten.

Så igår somnade han i soffan, lutad mot mig. Jag klappade om honom och pratade lite gulligt med honom. Plötsligt säger han: ”Jag älskar dig……… jag tycker att hon borde ha vänt om och sprungit in i lågorna.”

Jag: ”Va!?”

Patrik: ”Hon borde ha vänt om och sprungit in i lågorna! Mummel mummel mummel… så jävla bra!”.

Ok… hahaha. Jag undrar vad han drömde.

När jag lyssnar på texten till denna låt och tänker på allt konstigt han sagt så blir det extra roligt.

Machmal redest du im Schlaf
und die Worte, die du sprichst,
öffnen die verschlossenen Türen
und Verborgenes kommt ans Licht

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

