Trettondagsafton

Jag måste börja med att gnälla lite: Nu har jag varit sjuk sedan i söndags och jag är riktigt trött på det! Jag har en riktigt jobbig hosta också vilket jag inte haft på flera år. Det känns som att jag aldrig hann bli riktigt frisk från förkylningen i början av december förrän jag drog på mig denna. Host, host, host.

Idag är det trettondagsafton så Patrik jobbar bara halvdag. Han skulle till en musikaffär i Malmö innan han kommer hem för att titta på en elgitarr han vill köpa. Förhoppningsvis är den bra för den har ett riktigt bra pris. Jag tror det är denna han har tittat på, jag tycker att den är riktigt snygg! Särskilt mahognyhalsen till den lacksvarta färgen på kroppen. Kanske får jag testa att spela lite på den med, hans nuvarande gitarr, en Japantillverkad Squier har lite väl tjock hals för mina små händer.

Det finns så mycket saker under det genusvetenskapliga ämnet som jag skulle vilja skriva om, men jag orkar inte riktigt nu så jag får återkomma när jag inte hostar varannan minut och har lite mer inspiration.

One thought on “Trettondagsafton

  1. äh men fy! Stackare! Jag hatar att ha hosta, jag blir så jävla arg då. Man kan ju inte göra ngt utan att hosta ihjäl sig typ. Nu var det tack å lov (peppar peppar) längesen som jag var riktigt sjuk. Småförkyld har jag gått å vart i flera veckor, men det är ju okej liksom, lite snuva här å där bara ;)

    Jadu det här med BVC, jag håller helt med dig där. På ett sätt hade jag gärna vart 30 när jag skaffar barn då man, som du säger, har lite mer pondus å jävlaranamma. Men jag vet inför nästa unge, man får se det så. Men nu tänker jag stå på mig. Å som du säger, förklara sånna jävla basicgrejer, man har ju lust att ta matilda å slå bvckärringen med henne. A, okej inte riktigt kanske, synd om Matilda. Dom har en brandsläckare på rummet man kan använda kanske :)

    Vi hade vår fastighetskötare över precis, han är så där ruskigt ovårdad men väldigt trevlig så jag skiter i det. Å så ska han kolla på vårt element som inte funkar… å så sätter han sig på huk å visar heeeela buttcracken! Haha jag började små fnissa å fick skylla på hunden som kom med en leksak (TACK Chenda!) haha vad gör man liksom! Precis som Ragge i Ronny å Ragge…

    Krya på dig nu gumman!!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

