Nyårshelg 2010/2011

Så sitter man här och är förkyld igen. Mamma och pappa är också sjuka så antagligen har vi blivit smittade av Knut som var lite hängig när vi hade honom, dessa jäkla dagisbakterier säger jag bara! Det är inte roligt att vara sjuk.

Nyåret firade jag och Patrik in med att sova. Vi skulle bara vila liiiite efter maten och gå upp 23.30, men när klockan ringde var ingen av oss intresserade av att göra så. Mamma ringde och väckte mig för att önska gott nytt år, sen satt jag uppe till 5.30 och tittade på SVT Play. Mysigt hade vi det i alla fall. Varje gång jag varit borta en längre tid (typ en vecka alltså) blir det lite som smekmånad när jag kommer hem. Man kanske skulle vara borta oftare.

Till middag käkade vi fläskfilé som borde ha helstekts, klyftpotatis, parmesangratinerade grönsaker och Örneborgs Bearnaisesås. Jag kan ju säga att jag inte rekommenderar den såsen! Vi köpte den bara för att den var billig (2 för 20 kr), men det händer inte igen om jag får bestämma. Patrik tyckte dock att den var god, jag tyckte att den smakade artificiellt. Min favoritköpebea är Erik Lallerstedts, den smakar nästan som hemmagjord.

Receptet på parmesangratinerade grönsaker hittade jag på denna blogg, fast jag bytte ut auberginen mot skogschampinjoner och haricot vertsen mot färsk grön sparris. Dessutom petade jag in allt i ugnen någon minut extra efter att jag haft på citronskalet och parmesanen. Det blev jättegott och rekommenderas verkligen!

Champagnen fick vi istället festa på till middagsrester i förrgår. Den var väldigt god. Det sägs ju att champagne ska vara kall, torr och gratis så vi hade ju tur där att Patrik fick den i julklapp från jobbet.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

