Dag 25 – Det här är jag bra på

Åhhh, det är ju så tråååååkigt att skriva inlägg som dessa, ”det här är jag dålig på”,”det här är jag bra på”, vilket är anledningen till att detta inte blev skrivet igår utan skrivs ihop idag. Jag väljer en sak jag är bra på, en sak jag är så jäkla bra på!

Laga mat!

Jag lagar skitgod mat! Jag är så duktig på att laga mat så att kvinnor i alla åldrar blir förbannade när deras karlar äter min mat. Blir den mot förmodan inte god blir jag jättearg för det händer så sällan och eftersom det är en av de få saker jag anser mig vara så himla duktig på är det viktigt för mig att det blir bra. När min sambo träffade mig vägde han 69 kg till sina 190 cm, nu väger han 90 pannor by courtesy of yours truly. Innan han träffade mig tyckte han att mat var nåt man stoppade i munnen och svalde för att bli mätt och inte vara svimfärdig, nu tycker han att den är en njutning. Jag hittar även på mina egna recept och finslipar dem tills de blir perfekta.

Mattips: Här är en grej jag kom på när jag skulle laga köttfärssås och inte hade någon tomatpuré hemma. Jag kom då att tänka på ett program av nakna kocken där han mixat soltorkade tomater till en puré för han tyckte att det var godare. Mina soltorkade tomater hackade jag och hade i när jag brynt färsen. De gav köttfärssåsen en härligt mustig smak, nästan som att man haft i en massa gott vin! Mums!

Idag blir det wallenberginspirerade biffar i hemmagjord champinjongräddsås. Jag insåg precis i detta nu att jag glömt köpa champinjoner och därför måste pulsa genom snön till affären igen… oh well… Då kan jag ju passa på att få hem lite olivolja också.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

