Dag 21 – Mina dåliga sidor

Jag är just nu inne i en period då jag rent personligen är smått fixerad vid mina dåliga sidor och att hålla en inre dialog där jag berättar för mig själv hur kass jag är. Eftersom det inte är vidare trevligt försöker jag byta ”fy fan var jag hatar mig själv” till ”fan vad bra jag är och vad jag älskar mig själv” Därför känns det inget vidare att lista dåliga sidor här på bloggen, men jag får väl göra ett försök ändå.

1. Jag är arg och aggressiv. Jag har kort stubin och kan tända till på alla cylindrar på 4 röda sekunder ifall man trycker på de rätta knapparna. Detta är en egenskap som faktiskt skrämmer mig lite. När jag gick i gymnasiet började jag träna boxning, men jag slutade efter nått år för jag insåg att det inte gav mig nått utlopp för ilska utan bara gjorde det hela värre. Jag började liksom fatta att jag kunde klappa till så det sjöng om det ifall jag bara kände för det och jag gillade inte vad den vetskapen gjorde med mig.

2. Jag är långsint. Detta är en egenskap jag antagligen ärvt av min mor som inte köpt en Elektroluxpryl sedan i början av 70-talet eftersom de då kallade henne lögnare (en historia innehållandes en diskmaskinsreparation och en försvunnen bestickkorg Elektrolux hävdade att hon aldrig ägt). Jag glömmer inte en oförrätt förrän den som gjort den mot mig ger mig en uppriktig ursäkt. Det är en riktigt mysig kombination tillsammans med aggressiviteten.

3. Jag är lat. Vilket gör att jag aldrig skulle göra nått om jag inte hade en anledning, prokrastinator de luxe. Skulle jag vinna nog med pengar för att försörja mig resten av mig liv hade jag säkert kunnat spendera alla mina dagar med att lata mig. Som tur är blir jag taggad av att känna att jag gör nytta så är jag jobbar är jag inte lat.

4. Jag är ”ansiktsblind”. Och har extremt svårt för att komma ihåg namn. Detta var en egenskap jag upptäckte när jag flyttade till en ny och större stad. I den lilla hålan där jag växte upp var allas ansikten och namn väl innötta på hjärnbarken. Det kan hända att jag träffar folk på stan som börjar snacka med mig och jag har ingen aning om vilka de är. Är de en kursare? Är de någon jag grupparbetat med? Är det någon jag träffat i studentlivet? Är det någon jag träffat genom politiken? Har vi träffats på en fest? Jag får gissa mig fram till svaret beroende på vad de pratar med mig om och låtsas om att jag vet vilka de är. Särskilt svårt har jag med människor som har ett vanligt utseende, som blonda tjejer av normallängd och normalvikt med normalmoderna kläder. Ibland har det skapat pinsamma situationer då folk har blivit sårade. Inte kul alls…

5. Jag är missunnsam. Detta är en egenskap jag tror att jag lyckas gömma väl för det är ju inget man vill skylta med, ens för sina närmaste. Jag gillar inte när folk lyckas med saker jag inte lyckas med och gläder mig ifall de misslyckas så att jag slipper känna mig dålig, ju mindre jag tycker om människan desto värre blir missunnsamheten. Sen får jag dåligt samvete för att jag tänker så och det är ju bra! Usch för att inte kunna glädjas fullt ut åt andras framgångar!

6. Jag oroar mig i förväg. Jag är väldigt bra på att stressa upp mig och oroa mig över saker i förväg, vilket gör att jag drar mig för att göra dem. Det kan handla om att ringa ett samtal eller att göra nått jag inte tror jag klarar av. Sen när jag väl får arslet ur vagnen brukar jag inse att det inte var 1/10 så hemskt eller jobbigt som jag trodde att det var.

2 thoughts on “Dag 21 – Mina dåliga sidor

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

