Dag 15 – Mina drömmar

Mina drömmar är nog väldigt ordinära.

Jag drömmer om ett roligt och utvecklande jobb.

Jag drömmer om ett trevligt hus utan större renoveringsbehov (är man som jag uppvuxen i ett renoveringsprojekt som aldrig blir klart har man ingen lust att fortsätta resten av livet på samma sätt), med en lummig trädgård där jag kan ha det mysigt och ha min biodling.

Jag drömmer om att ha råd med lite guldkant på tillvaron som resor och god mat.

Jag drömmer om att gifta mig.

Jag drömmer om att kanske skaffa barn.

Man kan nog säga att jag drömmer om ett vanligt svenssonliv, trygghetsnarkoman som jag är. Jag drömmer t.o.m. ibland om att skaffa hund! Villa, volvo, vovve…

Men kanske främst drömmer jag om en värld där alla människor har lika värde, och jag menar inte det på ett ”Miss Universum håller tal”-sätt utan på ett feministiskt sätt. Jag drömmer om jämställdhet på alla plan i samhället!

One thought on “Dag 15 – Mina drömmar

  1. Ping: Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

