FL, FL, gamle vän…

… festligt att du lever än…

Jag råkade smyga in på Familjeliv nu igen och fick som vanligt nästan krupp. Det finns just nu diverse trådar som behandlar fall där kvinnor blivit gravida och behållit barnet mot mannens vilja. Gärna hintas det hejvillt att kvinnan ljugit om att hon tog p-piller, för så måste det ju vara! För det kan väl inte vara så att man kan bli gravid trots att man använder skydd? NEEEEEEEEEEJ…

Jag har haft tur. Under mina över 10 år som sexuellt aktiv har jag aldrig blivit gravid, men det är inget jag tagit för självklart trots att jag alltid skyddat mig! Under 10 år har jag sluppit vara den där enda kvinnan på 100 per år som blir gravid trots hormonella preventivmedel, detta trots att det någon gång skett slarv från min sida (åh ve mig vilken hemsk människa jag varit).

Kondom är enligt vissa tydligen inte heller ett vettigt alternativ FÖR DÅ KAN DE SVEKFULLA, BARNSUGNA KVINNORNA SNO GUMMILUVAN OCH INSEMINERA SIG SJÄLVA! Förslaget att mannen för att minimera den risken tar med sig kondomen in i badrummet och sköljer ur den röstades ner. DET VAR FÖR MYCKET BEGÄRT! Ok, men sluta gnäll då om ni inte ens klarar av en sådan liten sak.

Vissa menar att om kvinnor ”på eget bevåg” blir gravida ska de inte få något underhållsbidrag till hjälp för uppfostran av barnet. Och nej de menar inte ”på eget bevåg” i som att åka till Danmark och insemineras utan de menar ”på eget bevåg” i som att man har samlag (vilket de flesta vuxna fattar kan leda till graviditet) under samtycke, råkar bli gravida och vill sen inte göra abort fast mannen kräver det. Jag kan inte se hur detta är ”på eget bevåg”, man är väl två om det? Vi har väl fri abort i Sverige, inte ”gör abort, ANNARS!!!”?

Många menar att kvinnorna gör detta för att få pengar. Handen på hjärtat, hur rik hade du blivit av att lägga till en familjemedlem och 1300 kr i hushållet? Blir det många lyxresor till Dubai, flyg med 1:a klass, Cristalchampagne i jacuzzin?

Jag är så jävla trött på att vi kvinnor alltid ska ta ansvar för mäns sexualitet. Vi ska boka tid för preventivmedelsrådgivning, vi ska gå till rådgivningen och diskutera vårt underliv och sexliv för en främmande människa, vi ska släpa oss till apoteket och köpa preventivmedlen (oftast utan finansiellt tillskott från ens en fast partner), vi ska se till att använda preventivmedlen regelmässigt, preparera våra kroppar samt stå ut med eventuella biverkningar. Blir vi mot förmodan gravida ändå ska vi stå ut med misstänksamhet ”Har du slarvat? Var det med flit?!?” och tappert göra abort vare sig vi vill eller ej. Jag är så jävla trött…

Tänk om män kunde testa att ta ansvar för sitt eget liv i 5 sekunder utan att försöka skylla ifrån sig på första bästa kvinna som går att gnälla på? Är det inte mamma som varit dum är det frugan, flickvännen eller den tillfälliga sexpartnern, men det är väl bekvämt att alltid kunna skjuta över ansvaret på någon annan.

Jag använder:

Ja det står 1 graviditet på 100 kvinnor och år, inte 1 på miljonen på en miljon år!

Korkad tråd 1

Korkad tråd 2

Smart tråd

6 thoughts on “FL, FL, gamle vän…

    • Dessutom fascineras jag av att det faktiskt finns folk som tycker som de gör! Jag lever i någon slags fantasi där jag tror att de flesta människor fungerar som jag, men jag har insett att det inte är så… tyvärr…

  1. Helt rätt! Jag kör på p-dator är så förbannat trött på alla hormoner å skit som vi glatt ska peta i oss! Jag vet att p-ringen inte ska påverka humöret men jag får inte använda det. Nä! P-datorn fubkar skitbra för oss.

    Jävligt bra skrivet hörru! Är så härligt att läsa din blogg, du skriver jävligt bra! Stor kram

    • Tackar tackar! Det verkar alltid bli som bäst när jag är lite förbannad, men så har jag alltid varit :D
      Jag har tänkt gå över till något sådant som en p-dator den dag det inte är så viktigt om jag blir gravid eller ej. Dock har jag många fördelar av hormonella preventivmedel då jag annars blöder som en stucken gris vilket är väldigt hemskt och jobbigt. Men jag gillar inte känslan av att man MÅSTE använda hormonella preventivmedel och att många män nästan förutsätter att man ska göra det! Dessutom ger de ju bara skydd mot graviditet, inte mot något annat läskigt.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

