Min förkylda lilla hjärna…

Min förkylda lilla hjärna kom precis att tänka på alla pyttesmå bebisar (de såg nyfödda ut, ni vet små med smala ben, jag har 9 syskonbarn och skulle bedöma denna bebis jag främst tänker på ålder till högst en månad) jag mötte i famnen på sina föräldrar på Nova Lund idag. Just då var jag ju inte så krasslig, men nu sitter jag här och är vrålförkyld. Jag tänker på alla bakterier och virus som måste ha virvlat runt, det var verkligen knökfullt med folk där!

Hur tänker man som förälder när man släpar ut sin lilla lilla knodd på ett välfyllt köpcenter en lördag efter löning och dessutom bara några veckor innan jul? Jag kan ju säga att jag ALDRIG hade gjort en sån grej. Jag hade hellre shoppat på nätet,  överlåtit julshoppingen på någon annan eller sett till så att någon annan tog hand om barnet medan jag sprang runt och trängdes med alla. När bebisen är så färsk borde väl i sin föräldraledighet kunna planera shoppingen till en förmiddag mitt i veckan istället ifall man nu absolut måste släpa bebisen till stans köpcenter.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

