Förkylt…

Usch jag känner mig så fruktansvärt förkyld! För en stund sen låg jag i soffan med två täcken på mig men frös så jag skakade ändå. Nu sitter jag påpälsad här vid datorn.

Sambon var hemma från i förrgår och igår p.g.a. förkylning. Hans ena arbetskamrat som är småbarnsfarsa envisas alltid med att komma till jobbet med sina jävla dagisbakterier och sitta och hosta och snörvla vid deras bord tills han smittat alla andra i arbetsgruppen.

Jag blir så jävla irriterad på sådana människor, folk som petar i sina barn alvedon och skickar dem till dagis för att smitta alla andra barn bara för att föräldrarna inte pallar VAB, folk som tror att de är duktiga medarbetare för att de går sjuka till jobbet och smittar alla andra. Sen kommer barnen hem och smittar sina föräldrar som går till jobbet och smittar sina arbetskamrater som går hem och smittar sina barn som går till dagis och smittar sina kamrater och så går det runt runt runt. GRRR!!! Det är så tydligt att det är Patrik som kommer hem med alla basilusker eftersom han alltid blir sjuk innan jag och så blir jag sjuk ett par dagar efter.

Nåja, denna gång är det tur för då får jag vara lite ynklig i helgen och bli lite ompysslad. Jag har precis fått en kopp Rabarber grädd-te med honung och ska nog ta mig en till. Han är så gullig min lilla älskling, vad skulle jag göra utan honom? Det är så gott att dricka något varmt. Ont i huvudet har jag också, det är antagligen för att det är fullt med snor.

Gnäll gnäll gnäll.

Nu till något roligare. Idag har vi varit iväg och shoppat. Jag har fått ett par nya svarta träningsbyxor för att ersätta de som är trasiga och en ny svart långärmad top med liten puffärm. Jag behövde nåt nytt, nåt som Sotis inte klöst hål på, till sista nämndsammanträdet för året och mandatperioden som är på onsdag. Vi ska nämligen äta julbord på Grand efter sammanträdet och då vill jag kanske vara lite fin.

Efter nyår är det en ny nämnd då vissa kommer ha slutat och nya kommer ha börjat, det känns lite sorgligt för man lär känna varandra rätt bra när man träffas en eller ett par gånger i månaden i 4 år. Såvitt jag vet slipper vi Sverigedemokrater i nämnden, men man kan ju aldrig vara säker. Jag vet inte hur jag ska klara av att separera sak och person med en människa av sådana åsikter, hur ska jag kunna vara trevlig och artig? Nåja, den dagen den sorgen. De hade iallafall inte nog med röster för att vinna mandat i nämnder på egen hand utan att ett annat parti i sin godhet släppt platser till dem, och det gör de nog inte.

2 thoughts on “Förkylt…

    • Det känns som att jag och Patrik ständigt har en halsinfektion på g och att det varit så sen han började på det där jobbet. Året runt får vi ont i halsen en gång i månaden och blir förkylda minst en gång i halvåret. Jag är inte van vid att vara sjuk hela tiden. Det är som att ha en dagisunge själv ju!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

