*host, host*

Det är lite krassligt idag här hemma, fast sambon ska till jobbet ändå, i alla fall på förmiddagen.

Jag tvättar, vilket som vanligt frestar på mitt blodtryck. Det är så jäkla äckligt i vår tvättstuga och jag blir så jäkla förbannad på att vuxna människor inte kan hålla efter stället för allas trevnad! Man skulle kunna tro att vi bor på mikrobiologiska institutet för mögelforskning och inte i en bostadsrätt. Jag har bott i studentbostad i många år men har aldrig varit med om så vidriga tvättstugor. Nästa gång jag ska tvätta ska jag nog smyga ner till tvättstugan kvällen innan och hoppas att sista tiden är ledig. Väl där ska jag rengöra maskinerna ordentligt med ättika i tvättmedelfacken och askorbinsyra i trumman, köra på 95 grader och sen låta dem lufta över natten. Oh the joy (ja jag är lite besatt av städningsknep och tips)! Då kanske tvätten blir renare också. Men å andra sidan kommer jag bara bli ännu surare när jag kommer ner veckan efter och det är skitigt igen.

Jag längtar till den dag då jag kan ha en egen tvättmaskin, men som vi bor nu är det inte möjligt.

Nåja, man ska kanske vara tacksam, hittills har jag inte hittat en lapp liknande denna i tvättstugan. Det hade nog givit en arachnofobisk människa som jag själv en massiv hjärtattack.

3 thoughts on “*host, host*

    • Jo, det kanske är ett tips ifall man vill att grannarna ska hålla sig ifrån tvättstugan!
      Jag gillar att tvätta egentligen, när jag blir stor ska jag ha en jättesnygg och funktionell tvättstuga utan mögel i tvättmedelfacken!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

