Dag 7 – Min bästa vän

Min bästa vän heter Helena.

Vi träffades när hon skulle flytta från den lilla byn in till den lilla staden och börja på mitt lekis. Vi fann varandra redan den dagen då hon var och hälsade på oss. Favoritlekarna var att leka med grejerna i utklädningslådan. En dag ”rymde” vi från lekis också, det var inte så populärt hos föräldrarna eller personalen, haha!

Helena och jag höll ihop som vänner tills högstadiet då vi gled isär för att sedan finna varandra igen i gymnasiet, på hennes initiativ. Det var härligt för mig att få känna att jag var en så pass värdefull vän så att hon kände att det var värt besväret att sträcka ut en hand till denna stolta lite motsträviga kvinna, men sedan dess har vi varit väldigt nära vänner. Vi är nog snarare mer som systrar än som vänner och det skulle nog krävas nått extremt taskigt från någon av oss för att vi skulle bli ovänner. Dessutom känner vi varandra så väl så vi vet vilka knappar man inte ska trycka på, därför blir vi inte sura och trötta på varandra vilket ibland kan hända att man blir på andra.

Helena bor nu i den stora staden i norr (Stockholm) och därför träffas vi inte så ofta längre, men det spelar ingen större roll för vänskapen. Det är klart det är trist att inte kunna umgås så mycket och det är klart att man saknar varandra, men när vi väl träffas är det som att vi aldrig varit ifrån varandra.

2 thoughts on “Dag 7 – Min bästa vän

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

