Dag 2 – Min första kärlek

Ska man vara riktigt petig kanske man kan säga att min första kärlek var en pojke jag lekte med på kyrkans barntimmar, men om sanningen ska fram gillade han nog mig mer än vad jag gillade honom. Han var särskilt förtjust i mitt redan då långa hår. Jag har ett födelsedagskort från honom som hans mamma skrivit och signerat ”Din Calle”, lite sött…

Min första ”kärlek” hette Anton och gick i min lekisklass. Anton var en riktig tjejtjusare i klass med Sune så jag hade viss konkurrens i kuddrummet. Det är inte lätt att minnas exakt vad som hände och när, men jag får väl skriva ner min uppfattning om hur saker och ting utspelade sig.

Jag kommer ihåg att jag skrev ett vykort till honom. På kortet var det blommor och det stod ”Du är det finaste jag vet”, precis som i sången. Meddelandet jag skrev var ”Från en hemlig beundrare” eller något liknande. Det skickades aldrig och jag har det fortfarande kvar i ett vykortsalbum någonstans.

En dag kom min 3 år äldre syster hem och sa att hon frågat chans på honom för min räkning och att han sagt ja. Jag blev helt hysterisk och vågade nästan inte gå till lekis dagen efter. När jag väl kom dit märktes det inte så mycket av att vi var ihop och jag vet faktiskt inte ens om det var sant att syrran frågat chans åt mig, men jag kommer ihåg att Anton och jag satt i en snödriva och diskuterade våra 6 år äldre syskon som gick i samma klass. Några dagar senare pussades han med min granne i soffan på lekis, men jag tror inte att det bekom mig särskilt mycket.

I 1:an eller 2:an flyttade Anton till en annan stad. Då hade han nog redan hunnit bli lite irriterad på mig. Jag var nämligen lite busig mot killar jag var förtjust i eftersom jag lärt mig att kärlek börjar med bråk. Det är ju tur att jag som vuxen kom på att så inte var fallet.

One thought on “Dag 2 – Min första kärlek

  1. Ping: Dag 22 – Det här upprör mig « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

