Trevligt återseende *harkel*

Idag när jag och min sambo satt på bussen ut till köpcentret Nova Lund klev en gammal ”bekantskap” till mig på bussen. Fast en bättre benämning hade kanske varit ”en före detta stalker”. Våra blickar möttes i en sekund, jag såg att han kände igen mig och sen tittade jag bort. Det kändes bra att sitta tätt ihop med min snygga kille så ”bekantskapen” fattade att jag inte var singel längre.

Killen i fråga träffade jag första gången försommaren 2003 på en så kallad bartömning på Helsingkrona nation. Ja, kvällen var lika blöt som namnet ”bartömning” kan hinta. Vi dansade och sen lyckades han tjata sig till att få sova över, han bodde utanför stan och sista bussen hade gått. Jag gjorde klart för honom att han kunde få SOVA hos mig men att inget skulle hända, dock kunde han inte låta bli att tjata under natten ändå. ”Jag är kåååt!”, ”Jag har stååånd!” mitt svar var ”SNARK!”. Dagen efter hängde han sig kvar till klockan var typ 13, jag blev rätt irriterad och tänkte att han rimligtvis borde fatta att om jag vägrat sex hela natten när jag var full lär jag inte ändra mig på dagen när jag är bakis och mår illa.

Två år senare träffades vi igen på samma nation när jag jobbade där. Han sa nått om att han tänkt på mig och att han sett mig på stan på sommaren men att jag inte sett honom. Det måste ha varit i ett svagt ögonblick för mig för jag blev så smickrad så jag gav honom mitt nummer. Nån vecka senare gick vi på en SKITTRÅKIG dejt där han försökte visa hur otroligt ointresserad han var trots att HAN bjudit ut MIG. Nån dag senare fick jag nått sms om att han inte ville ha flickvän… jag hälsade honom att jag inte kändes vid att jag erbjudit mig att bli en sådan till honom. Efter det började telefonterrorn klockan 3-4 på lördagar. Snubben ringde mig nån gång i månaden ASPACKAD och trodde att jag var hans jäkla booty call fast jag aldrig haft sex med honom. Lagom smickrande att få dessa ”jag har inte fått nått ragg, men jag testar att ringa den där tjejen så kanske jag får nått” samtalen när man låg och sov. Till slut kom jag ihåg att sätta mobilen på ljudlös varje lördagkväll så jag slapp vakna.

Så ett nyår när jag, min mor och min ena syster satt vid matbordet och pratade ringde telefonen igen. Jag såg att det var han så jag tryckte bort samtalet. Någon sekund senare ringer det igen och då for jävulen i mig. Jag svarade med mekanisk röst ”Hej! Du har kommit till Matildas telefon. Är du Per ******? Var god lägg på luren och radera detta nummer! PIIIIIIIIIIIIIIIIIP!”. Sen la jag på men den tröga jäveln ringde igen och då stängde jag av telefonen. Efter denna diss trodde jag att jag skulle få vara ifred och det fick jag vara… nått år… sen började det igen. Sist han hörde av sig var nog för 2,5 år sen. Han ringde aspackad en lördagnatt/söndagmorgon och jag var lagom trevlig. Sen sms:ade han nått och ursäktade sig för att han ringde när han var full. Jag svarade att ifall han verkligen var ledsen över att han störde mig när han var full borde han rimligtvis radera mitt nummer så det inte hände igen! Sen sa jag nått om att jag inte blev ledsen över att han ringde, för jag brydde mig inte, jag var totalt likgiltig inför hans existens. Efter det fick jag hör och häpna vara i fred!

Det roliga är att de där första åren innan han fick mitt nummer hyllade jag honom som en hjälte inför mina vänner. Varför? Jo för att han inte våldtog mig! Sjukt? Ja! Till saken hör nämligen att jag i fyllan och villan slet av mig alla kläder utom ett par stringtrosor med texten ”Your place or mine?” innan jag gick och lade mig den natten han fick sova hos mig, i samma säng. Hade han våldtagit mig hade det varit jäkligt svårt att bevisa det i en domstol. Alltså var jag tacksam, SJUKT NOG! Jag var tacksam över att han tog ett självklart beslut och gav fan i att ligga med en person som sagt att den inte ville! Det är nått som är väldigt snett i världen när man blir tacksam över en sådan sak. Det är ju ungefär som om man skulle vara tacksam för alla människor som inte rycker ens flådiga märkesväska på stan.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

