Såklart…

För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om en 16-årig flicka som blivit åtalad för sex med två 14-åriga pojkar när hon var 15 och de var 13. Nu har åtalet ogillats av tingsrätten och som ni ser av klippet ur en artikel av DN ovan så lyckades de såklart vrida det till att det var FLICKAN som blev utnyttjad av pojkarna som såklart bara var sexsugna. Jag är föga förvånad.

Det känns som att det finns en attityd att tjejer inte har en fristående sexualitet förrän de blir ”cougars” och ”pumor” i 40-60årsåldern. Innan dess har vi tydligen enkom och endast sex för att göra män glada.

Även om jag är en person som är emot att barn idkar samlag innan de är gamla nog (och jag tycker inte att 13 år är gammalt nog) så anser väl inte heller jag att detta är ett fall som lagen borde tillämpas på, åldersskillnaden är för liten och företeelsen är för vanlig och socialt accepterad, men jag vänder mig fortfarande mot attityden mot tjejer som offer för sexsugna killar som inte går att våldta! Jag undrar hur det hade bedömts ifall det var killarna som var 15 och tjejen som var 13! Då hade det säkerligen inte varit något snack om att hon utnyttjat dem för att öka på sin sexuella cred.

Nåja, det är väl bra att lagen blivit prövad i domstol, vi får se om det går vidare eller om de nöjer sig såhär.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

