Men GUD så förvånad jag blir!!!

Jag satt precis på tronen och läste Lokaltidningen Lund för att ha nått att läsa när jag upptäckte en liten notis med överskriften ”Norrmän är bättre på fett”. Eftersom jag gillar LCHF väckte den såklart mitt intresse så jag läste igenom den och fick då till min stora förvåning veta att norrmän är bättre än svenskar på att äta fet fisk! Jag tror jag aldrig blivit så chockad i hela mitt liv! Kan det månne bero på närheten till Nordsjön eller Norges världsledande position inom fiskodlingen? Frågorna hopar sig… Det intressanta i sammanhanget är att det på framsidan av tidningen stod något om journalistik på hög nivå.

Jag förstår mig inte på alla dessa korkade undersökningar som det läggs pengar på. Är det verkligen någon som trodde att svenskar skulle vara bättre än norrmän på att käka fisk? Behöver vi verkligen en undersökning för att fastställa detta? Låt gå att undersökningen även visade att norrmän var bättre på att komplettera med omega 3-tillskott, men det kanske är mer naturligt för dem just för att fiske är så stor del av deras BNP? Jag har dessutom för mig att vi i Sverige importerar omega 3 bl.a. från Norge så vem vet, det kanske är billigare där?

Tydligen behöver vi svenskar bli bättre på att äta fet fisk, men jag förstår att många inte gör det! Det är dyrt och vissa gillar inte fisk. Andra är allergiska, som min mamma t.ex. Själv älskar jag fisk, men jag har inte råd att klämma i mig det i parti och minut. Jag skulle annars gärna äta det varje dag, men sist jag gjorde det fick jag en allergisk reaktion så jag får nog vara mer försiktig i fortsättningen.

2 thoughts on “Men GUD så förvånad jag blir!!!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

