Morgonstund har te i mund

Te i min söta Betty Boop mugg = en trevlig start på dagen!

Jag har precis lagt till lite länkar i lista över bloggar jag läser, dels för att mina kära läsare ska kunna klicka sig in på dem och dels för att jag ska kunna göra detsamma på ett snabbt och smidigt sätt.

Inatt har jag sovit så extremt dåligt! För det första hade jag väldigt ont i magen. Jag gissar att stress, knaprande av Bamyl (som ändå inte hjälpte mot huvudvärken) och kaffe gjort sitt till. Ett tag var jag orolig att det var magsår på gång. Jag har även drömt jobbiga drömmar och så har min älskade sambo typ legat på mig, vilket han i och för sig brukar göra, men det är rätt jobbigt. Först låg jag intryckt mot väggen och kunde knappt andas, sen efter att jag varit upp en sväng då kvällens/nattens extensiva kamomillte-drickande gjort sig påmint blev jag istället så gosad så jag nästan ramlade ur sängen. Ibland brukar jag fräsa argt åt honom halvt i sömnen. Efteråt får jag alltid dåligt samvete, men jag kan inte rå för att jag gör det! Jag har alltid varit förtjust i att sova och gillar inte att bli störd. Nåja, den dan han slutar gosa med mig på nätterna lär jag ju tycka att det är minst lika jobbigt så jag får tacka och ta emot ändå och hoppas på ett liv av dålig sömn. Ni får ursäkta om det står en konstig mening i detta blogginlägg, jag är inte riktigt vaken än…

Nu ska jag snart kasta mig på bussen till Malmö för att ta mig till stadsbiblioteket. Det känns inte så lockande, men samtidigt är det säkert skönt att komma ut en sväng och sträcka på benen.

Ikväll sa vi se The social network tillsammans med en kompis. Filmen har ju bara fått bra recensioner så det ska bli riktigt kul! 

One thought on “Morgonstund har te i mund

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

