Åh älskade Bh!

Jag sitter här och håller på att deppa ihop totalt. Jag har nämligen precis insett att min favoritBH Natural Charm Bra från Kalyani, den som är på bilden ovan, antagligen inte tillverkas längre. Företaget verkar inte ens existera mer. Under mina 16 år med bröst har jag aldrig hittat en BH jag trivts bättre i. Passformen är perfekt och den är i ett skönt bomullsmaterial. Jag har köpt den i alla möjliga färger; svart, grå, rosa och gul/grå-randig. Nu är det bara den rosa och en av de svarta som fortfarande är hela. Alltså hade jag behövt minst en ny, men det verkar vara omöjligt att hitta.  JÄVLAR!!!

Anledningen till att jag kom att tänka på min älskade BH och hur jag skulle kunna få tag på en ny var att jag läste två korkade artiklar i Aftonbladet och Expressen om samma korkade undersökning av samma korkade psykolog som menar att färgen på en kvinnas BH skulle ha nått att göra med hennes personlighet. Själv har jag nog ägt BH:ar i de flesta färger så jag vet inte vad det säger om mig. Kanske lider jag av en multipel personlighetsstörning, eller så är det kanske bara så att jag helt enkelt väljer färg på BH efter färgen på kläderna jag ska ha på mig. Jag tror nog att det snarare kan vara det senare än det förra, men vad vet jag, jag kanske bara är knäpp!

Just nu har jag min rosa Natural Charm Bra från Kalyani på mig. Enligt undersökningen betyder det att är romantisk, snäll och i behov av ömhet. Feminin, känslig och allt annat än en ledargestalt. Igår hade jag min svarta så då var jag enligt undersökningen stark och sensuell. En väldigt passionerad person med subtil charm. Jag äger även två BH:ar som är både svarta och rosa. Betyder det att jag är stark, romantisk, feminin, snäll och sensuell i behov passionerad ömhet och har subtil charm i min egenskap av att vara allt annat än en ledargestalt? Jag känner mig förvirrad… Kanske borde jag köpa en röd BH, jag skulle behöva bli lite mer energisk och driven känner jag *gäsp*

Det är så härligt när undersökningar vill reducera oss till att vi skulle vara slavar under nått biologiskt utan möjlighet att välja saker och ting med hjälp av hjärnan. Hurra!

8 thoughts on “Åh älskade Bh!

  1. Hahah guuud så jag garvade när jag läste det här! Vart hittar du allt roligt! Aftonbladet å Expressen uppenbarligen! :D Dom har klockrena undersökningar. Å Deras rubriker är ju ibland något så otroligt vilseledande! Jag läste en artikel där Carina Berg hade kastats ut genom ett fönster i en sketch, läste du den? Rubriken var ”Här dödskraschar Carina” eller ngt liknande. Å så är det bara påhittat. Det var inte på riktigt någonstans, det var en SKETCH för hennes program. Snacka om att ha nyhetstorka! Man trodde ju att hon blitt utkastad från fönstret på riktigt liksom.

    Jodå, jag hoppas allt att det betyder att jag blir av med parasiten nu! (MEN USCH så jag säger, nu kommer väl familjelivskossorna med lie efter mig).

    Ha det kalas!

  2. Men visst är det så! Det måste ju vara lite damp där ;) Haha jag har alltid vart sån! Går det inte med en gång så ”NÄHÄ DÅ SKITER VI I DET ÖVERHUVUDTAGET” det är inte klokt vad kasst tålamod jag kan ha! Det är tur att min man är lugnet själv.

    Haha men visst är det så med deras rubriker. Ibland undrar man om deras journalister har fått sin utbildning på baksidan av ett cornflakespaket. Men det är ju kul att dom kan roa oss!

    Ska nog gå in på aftonbladet nu å se vad för smaskigt man kan hitta å läsa idag! Tyckte mig se något i stil med att ”Mona Sahlin gör slut med Miljöpartiet” eller ngt sånt förut när jag surfade förbi… Inte helt illa ;)

    Hare!

  3. hMM..undrar vad jag för personlighet då.. min storlek finns typ aldrig någonstans, och jag verkar vara mellan två storlekar..så när jag äntligen hittar något bra, så får jag köpa i den färg som finns.. hellst vill jag ha en heeeel stoooor låda med bhar..hmm vad är jag för personlighet?? ååhh hjääälp jag känner mig så förvirrad nu, behöver en psykologisk undersökning som hjälper mig att säga vilken personlighet jag är hjääääälp
    :P

    • Jo det är väl ungefär samma här. När man väl hittat nått som passar får man försöka köpa allt man kommer över. Jag har nu fått höra att min bh inte tillverkas längre för tillverkaren gick i KK under finanskrisen *gråter en skvätt*
      Det hade ju varit sjukt praktiskt om man hade kunnat styra sin personlighet med hjälp av BH-färgen tycker jag.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

