Härdsmälta

Jag drabbades precis av mental härdsmälta över den omåttliga mänskliga idioti som tillåts frodas på Familjeliv.se och avslutade mitt konto där. Det känns bra. Då kan jag ägna mig åt vettigare saker än att sitta och irritera mig över korkade människor. Puh… *pustar ut* Dessutom kan det där forumet vara förbaskat deprimerande, allt snack om hysteriska ungar, själviska partners och elaka människor får mig att vilja lämna allt, odla skägg, klä mig i djurhudar och flytta till en grotta i ett berg.

Nu får jag försöka roa mig på annat sätt, t.ex. genom att irritera mig på vettiga saker som går att skriva bra blogginlägg om!

På tal om att flytta till en grotta i bergen läste jag nu att jag skrivit nästan exakt det i ett inlägg för länge sen, ett inlägg om den läskiga och fruktade SINGELKVINNAN!

4 thoughts on “Härdsmälta

  1. Haha jadu, hur ligger man mystiskt död? Den rubriken är ju så klockren!! Haha!

    A du det här med familjeliv… alltså på den där sajten är folk så IQ-befriade att det borde vara olagligt! Hihi men det är ju så jävla roligt att jävlas med dom! Det är typ det jag gör när jag sitter där…

    Ja, jag kände lite också… vatusan, pepparkakor! Det är ju så jävla gött… Men jag har hört att man inte får käka jordgubbar eller äta spenat heller, men enligt min barnmorska (som är av den gamla urtypen verkligen, så jävla skön kärring!) så är det bara skitsnack! Undrar om det är samma med vin…. ;)

    MEN jag får väl kolla upp det där med pepparkakor ändå.. suck.. men vettetusan, då får jag säkert bara reda på att jag inte får dricka glögg heller… eller äta julskinka… eller ngt annat gött…

    Jo jag kände också så i början att vara gravid måste ju vara asgött liksom, man får vara fet, det är liksom helt okej (förutom om man läser på FL då) å man kan röra sig, ingen unge som skriker å sådär… ACK vad fel jag hade! Haha… MEN det är mysigt… någongång i bland… å det är ju ändå rätt coolt att det är en människa därinne (säger dom i alla fall, vet inte om jag tror på det riktigt). Men nu är jag redo. NU får den komma ut!

    Hihi! Pyjamasen var ju helsnygg! Ditt syskonbarn kommer bli skitfin i den, hoppas att du vinner!

    Nu ska jag nog fördriva lite tid med ett bad… som vanligt!

    Hare gött, tare piano!

    • Jo jag gillar också att jävlas med dem, men efter att ha blivit förbannad på folk flera dagar i rad fick jag nog. Jag blir tokig på folk som läser in för mycket i vad man skriver bara för att man inte håller med dem! Så jag kände att jag måste lägga min energi med annat ett tag, men jag lär ju leta mig tillbaka igen. FL är ju lite beroendeframkallande, vilket även det kan vara ett problem för mig, haha.

      Jag tror att man kan ta de flesta av de där matråden vid amning med en nypa salt sålänge man inte märker att barnet far illa av att man äter en viss sak. Man kan ju inte utgå ifrån att barnet ska vara allergisk mot grejer tycker jag.

  2. Ja du FL kan man ju få dåndimpen på. Oj oj oj. Jag pallar inte vara där speciellt ofta, det är ju fan som att slå huvudet i väggen.

    Din plan om hur ni ska bli som föräldrar i framtiden är utomordentliga, jag hejar på er. Om man tänker redan innan man skaffar barn på fallgropar och är inställd på att man måste kämpa för att inte trilla dit, då tror jag man har oerhört stor möjlighet att lyckas. LYCKA TILL!

    • Jo jag tycker det känns bra att tänka så iaf, både för barnens skull och för jobbets skull. Bra att barnen får anknytning till båda tidigt och bra att man inte försvinner från arbetsplatsen i 1,5 år.
      Dessutom lär jag slippa slå ihjäl en karl som säger ”men du är ju bara hemma och gör inget, så…”, inte för att jag tror att min sambo skulle säga så, men man ska aldrig säga aldrig…

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

