Lurvig eller ej, det är frågan (före- och efterbild)

En stor diskussion som pågår just nu lite överallt på nätet är kroppsbehåringens varande eller icke-varande. Främst på kvinnors kroppar, ”såklart”. Jag ska erkänna (eller erkänna och erkänna, det är inget jag skäms över) att jag inte pallar att hålla efter pälsen hela tiden. Det är tidskrävande, gör ont (då jag föredrar vaxning) samt kostar pengar.

För mig är hår eller hårighet ingen feministisk frontfråga, jag är inte hårig för att jag är feminist, jag är det för att jag är bekväm. Dock är det en feministisk fråga på så sätt att jag tycker att det ska vara valfritt om man vill ta bort kroppshåret eller ej och att man ska kunna välja utan att få pikar eller äcklade blickar. Dagens syn på det hela, att det är fult och okvinnligt värjer jag mig emot! Ett argument jag hört i debatten är att hår skulle vara ok på män för att det ”är naturligt” för dem att ha kroppsbehåring, typ hår under armarna. Då brukar jag stilla undra hur de tror att kvinnor får sin behåring, för om det bara är naturligt på män måste den ju komma till onaturligt på kvinnor menar jag.

Som så många andra ludna kvinnor brukar jag dock hålla efter behåringen i ansiktet, närmre bestämt ögonbrynen. Under sommaren hade jag dock låtit dem växa fritt så jag tänkte att det kunde vara ett utmärkt tillfälle att ha en liten omröstning i vilken stil som är snyggast på mig.

Här är omröstningsunderlaget:

1. Au naturel

2. I alla fall lite tillkammad

3. Vaxad, plockad och fixad

Så nu mina kära läsare får ni gärna rösta och skriva vad ni tycker i kommentarerna! Vad är snyggast? 1,2 eller 3, eller är alla lika snyggt? Eller kanske ingen?

5 thoughts on “Lurvig eller ej, det är frågan (före- och efterbild)

  1. Alltså du har fina ögonbryn naturligt och det blir inte så stor skillnad när du noppar dem, så jag tycker det är fint vilket som:)

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

