Vaken

Jag vaknade av en mardröm där jag drömt om en av de värsta tiderna i mitt liv. I drömmen grät jag och försökte förklara vad som verkligen hänt för människor som dömde mig på grund av vad de hört av människorna som förstörde mitt liv under den perioden. I drömmen kände jag mig lika jävla hjälplös som då.

Nu sitter jag här och försöker känna genom hela själen att jag inte äger vad de gjorde mot mig. Det var inte mig de beskrev och det handlade egentligen inte om mig. Men det är svårt, för någonstans vill jag ha upprättelse även om jag vet att jag aldrig kommer att få det.

Jag får sån lust att leta upp en mailadress till var och en av dessa två kvinnor och bara ösa ur mig allt hat och all vrede jag känner, men det kommer jag såklart inte att göra. Inte ens anonymt. För de ska inte få tillfredsställelsen att veta att jag fortfarande 4 år senare vaknar på natten och tänker på all skit de öste över mig.

Jag längtar efter den dagen då allt det inte spelar minsta roll längre.

2 thoughts on “Vaken

  1. Jag får också en sådan lust ibland. Jag vill skriva ett argt, elakt och kanske rent av ondskefullt mail till en kvinna som behandlade mig väldigt illa för några år sedan. Hon behandlade mig som skit och när jag reagerade negativt på det fick jag ännu mer skit. När jag försökte vända det till något positivt fick jag skit för det också. Det gick helt enkelt inte att göra rätt, trots att jag verkligen ville och verkligen försökte.
    Jag tänker på det ofta, allt jag borde säga till henne, allt jag önskar att jag sagt redan när det hände. Men jag kunde inte göra det då, eftersom jag var i en stak beroendeställning till henne. Om jag hade sagt allt jag ville så hade jag stått på gatan.
    Jag har hennes adress, både mail och hem, så jag skulle kunna göra skicka det där mailet, eller brevet, och en del av mig känner att jag BEHÖVER göra det. Det enda som får mig att inte göra det är just, precis som du skriver, att jag inte vill ge henne den tillfredsställelsen att veta att det hon gjorde fortfarande påverkar mig så mycket.

    • Nej man vill ju inte att de ska få den tillfredsställelsen. Råkade hitta att en av de ena tjejerna skulle gifta sig då hon hade en sida uppe på nån bröllopssite. Drabbades av en lust att skriva ett hemligt inlägg om att hennes blivande man minsann raggade på mig så fort han var full och hon var utom synhåll, men det gjorde jag såklart inte. Jag får väl nöja mig med att veta att hon gifter sig med en snubbe som är ”sån”.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

