Dags att bli irriterad igen

Idag ska vi ha en liten födelsedagssupé (tacos + tårta) för sambon som fyllde 30 år häromdagen. I förmiddags var vi därför iväg för att proviantera. När vi kom fram till Fäladstorget hörde vi trummor och musik. Det var invigning av Fäladstorget som det senaste året fått sig en rejäl ansiktslyftning.

Så varför irriterade detta mig? Jo till trummorna och musiken dansade en grupp människor. Männen var klädda i byxor, skjorta, kavaj och hatt. Kvinnorna hade höga klackar, korta kjolar eller kjol med hög slits och magen bar. Jag kan även tillägga att männen var bättre klädda för det molniga, blåsiga vädret på 13 grader. Det hela kändes som en sexistisk rapvideo, med påklädda män och avklädda kvinnor. Eftersom jag inte kunde hålla käften muttrade jag högt fram mitt missnöje över detta spektakel medan jag forserade folkmassorna.
Jag förstår inte kvinnor som går med på att framställas på det sättet! Jag förstår inte männen heller, ser de inte hur illa det ser ut?

Klicka:

Feminist javisst!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

