Tillskott i familjen

Jag ringde idag min styvfar och försökte få tag på min mor, men hon jobbade, som vanligt. Det är inte utan att jag känner mig lite smått föräldralös ibland. Denna vecka ska hon jobba 6 dagar. Varför sluta jobba bara för att man fyllt 69? Hursomhelst…

Pappa var ovanligt pratglad. Han berättade att de varit och hämtat en hund. En valp trodde jag, för det var planen från början, men de har fått äran att ta hand om en f.d. avelstik på snart 7 år vid namn Aqua. Hon är en Perro de Agua Español och hon är svart och vit. Så fin!

Katterna är lite reserverade, särskilt min gamla persika på 16 år, men Aqua är tydligen snäll och t.o.m.  lite rädd för katterna så de ska nog vänja sig vid varandra.

Nu längtar jag hem lite extra så att jag får träffa voffsingen!

3 thoughts on “Tillskott i familjen

    • Hon är tydligen väldigt snäll och uppfostrad… än så länge, haha. Hon får sitta i knät på min styvfar och brukar ligga på bordet när de äter. Hoppas inte kenneln vill ha tillbaka henne för snart är hon nog ”förstörd”.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

