Kärlek och prylar

I fredags kom min sambo hem från sitt jobb med 2 grejer han köpt för fyndpris på utförsäljningen de brukar ha ett par gånger om året. Den ena var i en avlång svart väska och jag kunde inte för mitt liv komma på vad det var för nått. Men när väskan öppnades tittade detta ut:

Jag blev så lycklig så jag gick runt flinande resten av kvällen. Naturligtvis blev jag tvungen att rigga min systemkamera på stativet, även om jag varken hade batteri eller film i den. Jag kände mig som värsta proffsfotografen.Även detta lilla men naggande goda kamerastativ för bordsbruk fick följa med hem. Så perfekt. Ni får dock ursäkta den dåliga kvaliteten på bilderna, de är tagna med min mobilkamera.

Jag längtar så efter att proppa in batteri och film i kameran så jag kan ta lite fina bilder. När man har ett stativ till sitt förfogande finns det ju så många fler möjligheter! Jag är nämligen rätt så skakig på handen så jag behöver ett stativ ifall jag t.ex. vill nyttja längre slutartid.

Min systemkamera, en Canon EOS 3000v, fick jag i julklapp för kanske 6 år sen av min styvpappa, som jag delar fotointresset med. Jag fick välja mellan en analog och en digital kamera och jag valde en analog. Fortfarande är jag nöjd med mitt beslut. Dels för att digitala systemkameror utvecklats så mycket sedan dess så den hade varit utdaterad vid det här laget och dels för att jag tycker att det blir en helt annan värme i bilden med analoga kameror. Kolla bara på bilderna bl.a. i inlägget om när minnen plötsligt kommer över en. De är tagna med min mammas Asahi Pentax-kamera som säkert har 40-45 år på nacken. Så fina bilder med så bra färger!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

