Den värsta våldtäkten

Viktig uppdatering: När jag slutade med p-ringen insåg jag att jag hade FEL angående att det var mitt fel att jag inte hade någon sexlust. Läs gärna detta inlägg: Om p-hormoner, sexlust och viktig uppdatering angående ”Den värsta våldtäkten”. i samband med detta inlägg. 

Det är något jag tänkt skriva om i länge. Det jag har tänkt på är våldtäkt, den värsta våldtäkten, den som påverkat mitt liv mest. Antagligen har jag tänkt på detta sen jag skrev inlägget om det perfekta våldtäktsoffret.

Som de flesta kvinnor jag känner har jag varit med om män som gått för långt, som tagit på min kropp eller haft sex med mig fast jag inte ville, men det är inte dem jag vill skriva om nu. Jag vill skriva om den värsta våldtäktsmannen, mig själv.

Jag gick nog i mellanstadiet första gångerna jag läste tjejtidningar med hundratals tips om hur man skulle tillfredsställa sin pojkvän och på så sätt få honom att vilja fortsätta ett förhållande. Det var spännande och pirrigt att läsa. Min 3 år äldre syster hade lyckats tjata till sig en prenumeration på Veckorevyn, det var det året då tidningen var fullsmockad med sextips och sexspalter. De ville lära ungdomar om sex och ta bort tabuet kring det, tanken var kanske god. Utförandet lämnade dock mycket att önska. När vår mamma såg innehållet fick hon högst normala reaktionen att bli förbannad, ringa och skälla ut tidningen samt säga upp prenumerationen.

Alltså började det tidigt, indoktrineringen att sex var nått man hade för killars skull. Även om det inte stod rakt ut förstod jag vad budskapet var. Killar ville ha kåta tjejer som ville ligga jämt, ville man behålla sin kille skulle man inte säga nej. Killar ville ha tjejer som kunde tillfredsställa dem på spännande sätt, sug såhär, se ut såhär, lukta såhär, den, den, den, den och den ställningen. Och jag gick på det. Jag gick på det länge. Jag blev den kåtaste tjejen jag kände för jag trodde att det skulle göra mig älskvärd.

Under de 7 år jag var singel efter att mitt första förhållande spruckit var jag till och från på en desperat jakt efter kärlek och att bli älskad. När jag träffade killar som jag hade skitförhållanden med förstod jag inte varför de inte ville ha mig, jag borde ju vara drömtjejen, jag ville ju ligga jämt! Dessutom på en massa spännande sätt, vilken tjej kunde vara mer rolig att vara ihop med än jag?

Så träffade jag min nuvarande sambo som älskar mig precis som jag är och plötsligt var min sexlust som bortblåst. Det var som att min kropp sa ”gud vad skönt att slippa hålla på hela tiden” och stängde av sig från midjan och ner. Som om sexet varit som en kakburk jag nallat ur i alla dessa år och plötsligt var den tom. Jag hade helt enkelt misshandlat min kropp och min sexualitet för mycket, självklart utan att förstå det men plötsligt blev det väldigt tydligt.

Det har tagit tid och kraft att bygga upp en längtan efter att vara nära någon sexuellt igen, men det blir bättre för varje dag som går. Jordens kåtaste tjej lär jag aldrig bli igen, för det var antagligen inte jag från början heller.

Dagens sextips är inte mycket bättre än de jag läste för snart 20 år sen. På Malena Ivarssons hemsida har hon 67 sextips som till 95 % består av vad en kvinna kan göra för en man. Gör såhär, se ut såhär. Det känns lite som att hon kastat in ett par man-gör-detta-för-din-kvinna eller unisextips för att ha det som alibi för dyngan riktad mot kvinnor i ett heterosexuellt förhållande. Jag mår illa när jag läser de flesta tips för de ger mig samma sexuella prestationsångest som jag hade när jag var yngre.

Här är min topp tre, eller snarare botten tre från hennes sida. Mina inte alls sarkastiska kommentarer är i fetstil:

32. Klipp inte håret för kort. Låt det vara halvlångt. I en undersökning sa män att den sexigaste längden var ner till BH-bandet.

Ja för fan, skit i vad du själv vill ha för frisyr, det viktigaste är ju att HAN tycker att du är snygg.

55. Ta ansvar för ditt sexliv. Skyll inte på trötthet och huvudvärk. Du måste ta ansvar precis som han måste. I annat fall kommer han att känna sig bortstött och besviken.

Nawww, snuttegull då. Ja det är bäst att ställa upp oavsett om du vill eller ej annars blir han ju LEDSEN.

67. Låt honom bli helt stilla i dig. Då fungerar penisens huvud som en starkt aktiverad magnet. Den samlar in din stress och spänningar. Samlaget blir en helare upplevelse för er båda.

Så kuken blir som en magnet som drar åt sig all stress… hmmm… -Honey jag har en dålig dag, kan du inte bara trycka in den en stund så den får absorbera min stress. Och vad fan är ”helare” för ord?

SERIÖST!

15 thoughts on “Den värsta våldtäkten

  1. Vad bra skrivet!
    Jag förstår dig, jag har också på många sätt missbrukat min egen sexualitet. Och det får en att känna sig tom när man inte har sex för njutningens skull utan för ”erövringens” skull, som ångestdämpande medicin ungefär.
    Det låter skönt att du har en bra och trygg sambo nu!
    Allt gott.

    • Elin, tackar! Jo jag tror det är fler än jag som kanske haft en lite bristande undervisning i vad sex handlar om. Förhoppningsvis kommer framtiden erbjuda mer för ungdomar än massa krav på hur man borde vara istället för fokus på bådas njutning.
      Och ja, min sambo är den bästa <3

    • itsgonnabefine, tackar tackar *smickrad*. Det är nog inte så mycket att skriva om för det har inte hänt supermycket på den fronten. Jag har liksom fått omvärdera hela min sexualitet. Saker jag tände på förut tycker jag är smått motbjudande nu.
      Det som hjälpte mest var nog att min sambo på ett tidigt stadium sa att han skulle vilja vara ihop med mig även om jag aldrig ville ha sex igen, för då kunde jag släppa prestationsångesten. Så en förstående sambo som älskar att gosa och hångla samt lite engagemang i att ha sex regelbundet och så ett hopp om att det ger mersmak i framtiden.

      • Låter klokt! Man är ju verkligen två om det och tillsammans skapar man ju det liv som funkar för respektive relation. Men oj vad svårt det är med alla krav som man har i bakhuvudet, intutade från tidig ålder. Allt man ”borde”.

  2. Ping: Pärla « It's all gonna be fine

    • Det tänker kanske att det är vad herrtidningarna är till för, men med tanke på deras ”så får man en feminist på rygg”-tips så tror jag inte att de lär ut nått användbart för tjejers njutning.

      • Jag gissar att herrtidningarna ger ut tips på hur man ska få tjejen tillfredställa en bättre också, eller på hur de kan göra för att det ska bli bättre för dem på andra vis. Om jag får vara fördomsfull.

  3. Ping: Nu jävlar ska vi rädda det där gamla dammiga förhållandet! « Matildas blogg

  4. Ping: Om p-hormoner, sexlust och viktig uppdatering angående ”Den värsta våldtäkten”. « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

