Nyckel-lås-teorin.

Här har vi ett lås som inte behöver nyckel för att öppnas.
Är det då ett bra eller ett dåligt lås? Diskutera i grupper.

Ofta när det diskuteras varför det är så att killar som ligger runt ses som macho medan tjejer som gör detsamma är slampor kommer någon kvinnohatare släpandes med nyckel-lås-teorin, som om den vore nått slags trumfkort som förklarar hela saken så att den aldrig behöver tas upp för diskussion igen. Teorin går ut på att kuken är utåtriktad och som en nyckel medan fittan, som ses om inåtriktad (vilket antagligen beror på att detta könsorgan är för komplicerat för dessa män att förstå), är som ett lås.

Det brukar låta ungefär såhär: ”Öhöhö, asså, en nyckel som kan öppna många lås är ju en asbra nyckel, men ett lås som kan öppnas av många nycklar är ju ett superkasst lås, Öööööhöhöhöhö…”‘

Jag frågar mig genast; är lås dåliga bara för att man kan sticka in olika nycklar i dem, eller är de dåliga bara om dessa nycklar ÖPPNAR låsen? Och vad innebär det då enligt nyckel-lås-teorin att fittan öppnar sig? Det kan ju rimligtvis inte bara vara att den släpper in kuken så vad är det då? Orgasm? Graviditet?

Jag vet inte om dessa män har en nyckel mellan sina ben, men sist jag kollade mellan mina satt det i alla fall inget lås mellan mina. Bara en fitta. Antagligen är deras samlagskonster lika innovativa som nyckel-lås-teorin, alltså in med kuken och så vrida om lite. Jag känner hur jag går i baklås bara av blotta tanken…

17 thoughts on “Nyckel-lås-teorin.

  1. Jag gillar det du skriver och jag gillar det du skriver om.

    Du borde ge twitter en till chans, leta rätt på några spännande personer genom att rota igenom de utmärkta människor som jag och Rebecka följer/blir följda av (följ & prata med oss förstås).

    Det kommer att (kanske) bli så roligt!

    Om inte så ses vi snart här igen.

    All kärlek.

  2. Ping: Tweets that mention Nyckel-lås-teorin. « Matildas blogg -- Topsy.com

  3. AAAAHHH! Jag har faktiskt en kompis som berättade att hennes pojkvän ta fram den där teorin, den är så jävla dum att den knappt är värd motargument, en riktig gristeori.

    • Urk, en sådan kille hade jag inte kunnat vara ihop med. Nej den är knappt värd motargument, men jag tycker ändå att det är spännande att veta hur idioten, dock av vissa hyllad som en stor tänkare, som kom på det hela tänkte egentligen. Han (det måste ju vara en sådan) kan ju inte ha tänkt tanken fullt ut.

  4. Haha! ”Jag känner hur jag går i baklås bara av blotta tanken…” Asroligt ju! Har aldrig hört denna teori förut , dum är den och dum är väl de också. Haha.

  5. Haha åh. Det är så kul det där, att man som kvinna måste hålla på sig om man är singel. Själv riskerar man en ”stämpel”, och då inte bara av män utan också av mina kvinnliga ”vänner”, men killarna däremot, de lyckas och blir någon man ser upp till. Jag blir så trött.

    • Vem vet, killarna kanske bara försöker behålla spänningen i jakten. Varför se upp till dem om tjejerna är lika på hugget liksom? Då är det ju ingen sport att ha haft sex med dem. Det blir lite som en jägare som skryter över att ha lyckats fälla ett självmordsbenäget lejon.
      Nej men seriöst. Jag hade den diskussionen med min frireligiösa mor som såklart tycker att tjejer som legat med ett visst antal killar är horor, inklusive jag då. Jag förklarade för henne att bara för att man inte hittat ”den rätte” så kan man ju inte behöva gå i celibat!

  6. Ping: Nej, jag har inte förnekat mig! | Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

