Bajs, baaaaajs!

Jag har ju lovat att jag ska skriva om nått roligt idag. För de med kiss- och bajshumor blir det kanske lite roligt, för er andra… ja vi får se om jag har nått att leverera till er också.

Min sambo har idag köpt ett nytt ljudkort till sin dator. Den har två ingångar för hörlurar ”så att vi båda kan höra ifall vi ska spela in en sång där vi sjunger båda två” och sånt. Mycket bra! Sambon sitter just nu och testar kortet genom att prata med sig själv i micken ”…bajs, baaaaajs, nehe är det så jag måste göra, rumpa, RUMPA, nehe man kan kanske inte ha analogt och digitalt samtidigt då, rööööv, baaaajs, nu hörs ingenting alls, svamp å glass, svamp å glass…”. Någon kom aldrig ur kiss-, bajs- och pruttåldern.

Vi brukar förresten prata om det där med att vara lite juvenil till sinnet eller vad man ska säga, och vad det kommer att ha för inverkan på eventuella framtida barn. T.ex. kommer de ju fort inse att deras far är mer road av kiss och bajs än vad de är så de kommer antagligen tycka att sånt är riktigt fånigt. Sen kommer tonårsperioden och försöken att revoltera genom tvivelaktiga förändringar i utseendet.

Piercingar, vår reaktion; ”Nej men åååååh, vill du ha en piercing! Jag kommer ihåg att det blev populärt när jag gick i högstadiet. Själv ville jag ha en i ögonbrynet, näsan, läppen och naveln!”

Barnets reaktion; ”Nehe, inte det…”

Konstiga färger på håret och intressanta frisyrer, vår reaktion; ”Åh så gulligt, precis sådär såg pappa ut när han var liten! Titta på bilden! Han använde tandkräm för att få tuppkammen att stå rakt upp, visst gjorde du älskling?”

Barnets reaktion; ”NEHE! Inte det heller…”

Överdrivet smink, vår reaktion; ”Nej men åååååh, precis som MAMMA, guuuud vad gulligt!”

Barnets reaktion; ”Ameh, WTF!?!”

Våra barn kommer att var tvungna att revoltera på nått annat sätt. Vi har kommit fram till att de antagligen måste bli stekare med bakåtslickat hår och säga saker som ”Ifall min klient vill att jag i rättegången ska fråga tjejen vilka trosor hon hade på sig på kvällen för den påstådda våldtäkten så måste jag ju göra det!” för att provocera och göra oss upprörda.

——————————————————————————————————————-

Jag planerar att inom en snar framtid skriva ett inlägg om barn, leksaker och kläder och folk som tror att som tror att ”fel” kläder och leksaker kan leda till att barnen blir osäkra i sin sexualitet. Först ska jag bara inhämta tillstånd från lillebror att använda en bild på honom som 4 åring, iförd en av mina prinsessklänningar. Låter det intressant?

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

