VIP

I form av very important politician!

Idag har jag varit med i mitt första möte i nämndens arbetsutskott. Om man läser i Wikipedia om arbetsutskott står det att det är en utsedd grupp inom en större styrelse. Jag är en i en UTSEDD grupp! Sen att jag visserligen var andrahandsvalet på två och bara får vara med i leken för att nummer ett inte kunde längre, samt att det bara varar t.o.m. valet, väljer jag att bortse från för tillfället. Vi beredde ditten och datten inför nämndsammanträdet, det var lite småsegt eftersom det inte blev några diskussioner direkt, men samtidigt intressant. En lite småhumoristisk sak som inte var med i nått ärende men som kom upp lite vid sidan av var att det tydligen finns vissa föräldrar som blir upprörda över att gymnasieskolan och grundskolan inte har samma datum för början och slut på sommarlovet. ”Höhö, gymnasieungdomarna klarar sig väl utan att föräldrarna är hemma och ser efter dem, höhö, det är ju inte som att de ingår i skolbarnomsorgen” skrockade vi lite drygt och gubbigt.

Efter mötet tog jag en promenad hem genom ett soligt Lund. Jag gick förbi Wrangelbiblioteket och spanade med nostalgi i blicken på den vackra gamla byggnaden. En gång i början av min tid i Lund försökte jag läsa Konstvetenskap vid sidan av juridikstudierna, men det blev för mycket så jag fick tyvärr hoppa av. De veckor jag fick där minns jag dock med glädje! Jag lärde mig en hel del nyttigt som jag sen använt när jag nördat mig angående kyrkoarkitektur!

Ikväll har jag också hunnit med att bli lite rörd och glad. När jag gick in för att statistikknarka på bloggen såg jag att någon kommit in på min blogg genom att klicka på en länk i en annan blogg. Då jag klickade på länken kom jag till denna sida där jag såg att min blogg blivit rekommenderad! Roligt! Jag blev i alla fall väldigt glad.

Imorgon lovar jag att skriva något roligare än detta…

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

