Raskat med RUT

Så kom dagen jag längtat efter i 1 år och 3 månader!

Förra årsskiftet flyttade jag hem till min sambo och beställde flyttstädning då jag visste att jag skulle vara ledbruten dagen efter flytten. Eftersom arbetet utfördes 30 december 2008 men först betalades i januari 2009 kunde jag inte göra avdraget förra året utan var tvungen att vänta tills i år.

Jag kan även tillägga att firman jag anlitade var Hemservice2 i Lund och jag var riktigt nöjd! Man hade kunnat äta direkt från golven, och alla andra ytor de rengjort med för den delen.

Idag damp så äntligen deklarationen ner i brevlådan, och jag bestämde mig för att fixa med blanketten för RUT-avdraget så fort som möjligt. Nu efter ett par telefonsamtal till Skatteverket och städfirman är jag färdig och redo att skicka iväg härligheten. Mitt första skatteavdrag!!! Första gången jag gör nått annat åt deklarationen än bara godkänner den och skickar i!. Jag är mäkta stolt över mig själv. Att jag kunnat fixa med avdraget redan innan jag fick deklarationen hade inte riktigt föresvävat mig, men det blir nog bra även att fixa det nu. Jag håller bara tummarna för att jag ska ha nog med inkomster 2009 för att kvitta mot avdraget…

Så där har ni ett fint exempel på RUT-avdrag som inte drabbat någon som är rik.

Och nej, jag har inte hyrt in en 10 årig gosse för att skriva adress på mina kuvert, tjusig handstil är helt enkelt inte något som jag någonsin prioriterat. Dessutom brukar min mamma säga att slarvig handstil tyder på att man är smart, jag menar, kolla bara hur läkare skriver på recepten!

Uppdatering:

Oj oj oj! Såg just i besöksstatistiken till bloggen att Skatteverket, eller närmre bestämt http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html tittat in! Jag hoppas att inlägget var till belåtenhet.

2 thoughts on “Raskat med RUT

  1. Ping: Apropå RUT « Matildas blogg

  2. Ping: Deklarerat! « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

