Alla hjärtans dag ♥

Idag är det alla hjärtans dag. Vi har firat det med att gosa och med att käka ute, ungefär som en vanlig söndag, men det känns ju lite speciellt ändå eftersom det är den globala kärleksdagen. Presenter skippade vi, det är tillräckligt svårt som det är att hitta passande gåvor till födelsedagar och jul. Vad ger man någon som har allt? Upplevelser är roligare presenter, dem kan man ju bära i minnet för alltid.

Middagen intogs på vårat favoritkinahak och den var delikat som vanligt. Jag åt kinesiska räkor med champinjoner och bambuskott, sambon åt fyra små rätter fast bara tre eftersom han inte vill ha den rätten som innehåller kyckling. Till maten drack vi kinesisk öl, Tsingtao. Den var god och lite spännande i smaken samt funkade väldigt bra till det vi åt.

Mindre delikata var de andra middagsgästerna. Vissa stampade bara in och satte sig vid ett bord utan att ha blivit placerade trots att de flesta borden var reserverade och sen lät de sina barn härja som ett gäng apor med ADHD. Jag tyckte så synd om personalen för folk kan verkligen bete sig ohyfsat och ouppfostrat när de är på restaurang! Bredvid oss hade vi ett härligt white trash-par som käkade tillsammans med tonårsdottern. Föräldrarna beställde in starköl på starköl och när de ätit upp, och vi fortfarande satt och åt, petade mamman i familjen sina tänder noggrant med tandpetare i säkert 10 minuter. Mysigt! Som tur var var min mat för god för att jag skulle tappa aptiten totalt. Sen hade jag ju också en trevligare utsikt att fokusera på, min vackra sambo.

Efter att vi även hade inmundigat de obligatoriska friterade bananerna med glass gick vi till en videobutik och kollade om vi kunde hitta någon bra film att avsluta kvällen med. Vi hittade bland annat Låt den rätte komma in och den såg vi ikväll. Filmen var lagom skrämmande och vi gillade båda att den skildrade vampyrism som man skulle kunna tänka sig att den skulle se ut om den existerade på riktigt, d.v.s. utan en massa erotik och överdrivna specialeffekter.

Jag lovade i kommentaren till mitt förra blogginlägg att jag skulle skriva om ”den andra sidan” av det jag beskrev där, nämligen hur man som nybliven del av ett par plötsligt kan finna sig utesluten ur festlig gemenskap med vännerna. Tyvärr måste jag berätta att jag insett att jag faktiskt inte har någon egenupplevd erfarenhet av sådana situationer! Min sambo har lite erfarenhet av det, men ifall han vill dela med sig av det får han göra det i sin blogg. Jag har bara haft två seriösa förhållanden (ok, tre, men det var när jag pluggade i Umeå och då var jag ändå långt borta från alla vänner) och i dem har jag inte upplevt att mina vänner uteslutit mig för att de trott att jag ville mysa med min kille i stället. I mitt första förhållande var det nog mer min kille som försökte hålla mig borta från mina vänner, och tyvärr lyckades han i viss mån med det. I mitt nuvarande förhållande festar vi lagom tillsammans med människor som gillar oss både en och en och som par. De är singlar eller icke singlar, vissas civilstatus ändras ibland. Vi har det mycket trevligt! Mina egna vänner som bor i Skåne hade redan långt innan jag blev tillsammans med min kille försvunnit in i en ”jag kan inte umgås på helger för då ska jag vara med min respektive och myyyysa”-tillvaro, så de har inte ens haft chansen att dissa mig för mitt förhållandes skull, hehe.

Nu ska vi sova. Sambon ska till jobbet i morgon och jag ska pyssla med mitt. Hoppas alla läsare haft en trevlig alla hjärtans dag! ♥♥♥

One thought on “Alla hjärtans dag ♥

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

