Matilda om virkade dukar

En tjej som heter Linda skriver en sjukt rolig blogg på alltombarn.se, den bloggen heter Innan du fanns. Idag uppmanade hon sina läsare att skicka in en bild på det fulaste i deras hem och jag kunde såklart inte motstå att skicka in ett bidrag. Jag flyttade för ett år sen in i min sambos ungkarslya. Inredningen i den lämnar mycket att önska på många plan, men eftersom man skulle behöva byta golv och helrenovera väggar i hela lägenheten förutom i badrummet känns det som ett lite väl stort projekt för en lägenhet vi kanske inte kommer bo i så länge till. Svärmor äger lägenheten och har även inrett den delvis… tyvärr delar min sambo hennes förkärlek för virkade dukar…

Först när jag berättade för min sambo om mitt uppdrag trodde han att jag skulle ta kort på honom, men det skulle jag såklart inte, han är ju det finaste i vårt hem!

Bilden jag skickade in som får representera det fulaste i vår lägenhet visar två fuskrosenbuskar i varsin plastblomkruka. Under varje blomma är en *ryser* smutsvit virkad duk. Om det är något jag hatar mer i inredningsväg än plastblommor är det virkade dukar! Vi har virkade dukar under det mesta i vårt hem, inklusive under högtalarna till vårt hemmabiosystem, snyggt? Nej. Själv är jag uppvuxen i ett hem utan mattor och dukar eftersom min bror hade astma och min mor snabbt upptäckte fördelarna med att städa ett textilminimalistiskt hem.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

