Jag fick just ett mail från blogg.se

… där jag har en gammal blogg som jag inte skriver i längre. Överskriften på mailet var ”Kenzas strandbilder från Thailand”. Min fråga är nu, vem är Kenza och varför skulle jag bry mig om dennes strandbilder? Ok, jag erkänner, jag har ett hum om vem Kenza är, är hon inte typ som Blondinbella fast lite blondare i dubbel, trippel eller kanske fyrfaldig bemärkelse? Eller är det Kissie, Frassie, Mussie eller Bessie jag förväxlat Kenza med nu? Vänta lite… är inte Kenza den där bruden som ”designat” kläder aka, suttit med en designer som skissat till,  i enlighet med lite Kenza input, kläder som ser ut som 1000 andra likadana kläder sett ut i årtionden. Skitsamma.

Nu till mitt liv som är på riktigt. Jag kom efter diverse strapatser hem från föräldrarna i torsdags efter att ha degat runt på den småländska landsbygden i 1,5 veckor. Egentligen skulle jag ha åkt hem på onsdagen, men efter 1,5 timmars väntan i Värnamo på ett tåg som aldrig kom gav jag upp och åkte istället hem på nyårsafton. Min mor och jag har löst massa korsord i diverse veckotidningar så att vi kan få trisslotter för vår fantastiska insats och vinna massa miljooooooner. Skämt åsido, som korsordslösarteam är vi oerhört effektiva måste jag säga. Två överdrivet allmänbildade personer med 40 års åldersskillnad var alltså en mycket bra kombination, särskilt när vi hade fadern i närheten som kunde svara på sportfrågor.

Trots att jag kom hem bara några timmar innan vår nyårsfest blev den lyckad över förväntan och jag lyckades hålla mig vaken och alert tills gästerna gick hem vid 3. Helgen har jag och Patrik spenderat med att leka bakfulla efter nyår. Ingen av oss dricker särskilt mycket, men eftersom jag blivit så förbannat gammal blir jag bakis efter bara ett par glas vin numera. Huvaligen om jag skulle få för mig att bli full på riktigt igen. Då kommer jag säkert att inbilla mig att jag drabbats av svinis eller värre.

En viktig sak hände när jag var hos mina föräldrar, min fina persika (perserkatt) fyllde 16 år den 27:e december! Hon är gammelkatten i huset nu, mattes lilla tutta. Här är födelsedagsbilden jag tog på underverket där hon sitter i korgstolen framför julgranen. Så fin kisse!

Lite skillnad är det om man jämför med denna bild som är tagen på oss i februari 1994.

Liten kisse och ganska liten flicka.

One thought on “Jag fick just ett mail från blogg.se

  1. Ping: Dockan 19931227-20100919 « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

