Same same…

… but different.

Idag försökte vår katt Sotis klämma sig fast i mellanrummet mellan spisen och väggen. Jag försökte då pedagogiskt tala om för kissegossen att det inte var en smart idé genom att berätta för honom om Nalle Puh som fastnade i Kanins håla efter att ha ätit en massa ”honing”. Sedan följde denna konversation mellan mig och sambon:

Jag: – Jag fattar inte att de inte har en katt med i Nalle Puh, de är ju så söta.

Patrik: – Men det har de ju!

Jag: – Nej nu tänker du säkert på Tigger.

Patrik: – Nej de har ju med en liten söt svart katt, jag ser den för min inre syn nu!

Jag: – ?

Patrik: – Jag tror ”Farmor” hade den…

Jag: – Men det är ju i BAMSE!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

